لوازم گیمینگ گیمرهای حرفه ای

لوازم گیمینگ گیمرهای حرفه ای
لوازم گیمینگ لوازم گیمینگ از جمله مواردی هستند که تمام گیمرهای حرفه ای به آن ها نیازمندند. در این مقاله تعدادی از وسایل گیمینگ یا به عبارت بهتر، لوازم گیمینگ حرفه...

افراد زیادی وجود دارند که در سراسر جهان ، زمان های متفاوتی از روز خود را به تجربه بازی های ویدیویی اختصاص می دهند. در میان این افراد، عده ای نیز هستند که بازی های رایانه ای را به صورت جدی تری دنبال می کنند و حتی از این راه، درآمد کسب می کنند که معمولا این افراد را با نام «گیمر حرفه ای» می شناسیم؛ چراکه گیمینگ را تبدیل به یک حرفه کرده و از طریق آن امرار معاش می کنند، اما این افراد قطعاً به وسایل گیمینگ مناسب برای حرفه ای تر شدن نیاز دارند. بنابراین، اگر به دنبال خرید وسایل گیمینگ ، خرید وسایل تزئینی گیمینگ ، وسایلی که یک گیمر نیاز دارد ، و بهترین وسایل گیمینگ هستید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

gaming-accessories-digikso

1- صندلی گیمینگ :

اولین موردی که در فهرست وسایل گیمینگ یا لوازم گیمینگ می خواهیم به آن اشاره کنیم، صندلی گیمینگ است که از وسایل ضروری گیمرهای حرفه ای به حساب می آید. جا دارد بگوییم استفاده از این صندلی ها در مسابقات ورزش های الکترونیکی نیز رایج است.به دلیل نشستن طولانی مدت بر روی صندلی در پشت سیستم و خطر آسیب های احتمالی به کمر و ستون فقرات استفاده از یک صندلی گیمینگ مناسب و ارگونومیک برای یک گیمر حرفه ای از ضروریات به حساب می آید.

gaming-chair


از جمله مواردی که یک صندلی گیمینگ را از نظر ظاهری با صندلی های دیگر متفاوت می کند، پشتی بلند آن است که به طور کامل سر و گردن گیمر را پشتیبانی می کند. اگر قصد خرید یک صندلی گیمینگ را دارید، لازم است به مواردی همانند قیمت مناسب، ارتفاع قابل تنظیم محل نشستن، ارتفاع قابل تنظیم بازوهای جانبی، قابل تنظیم بودن شیب زاویه پشتی و تعدادی از موارد دیگر توجه کنید که همگی در راستای رقم زدن تجربه ای بهتر و راحت تر، در این صندلی ها تعبیه شده اند. علاوه بر این، صندلی های گیمینگ همانند اغلب صندلی های خوب امروزی دیگر، دارای خاصیت ارگونومیک هستند ، به این معنی که به طور مشخص برای راحتی و کاربردی بودن طراحی شده اند.

2- موس پد گیمینگ :

گزینه دوم ما در فهرست لوازم گیمینگ، موس  پد حرفه ای است که اغلب ماوس پد گیمینگ نیز نامیده می شود. ابعاد بزرگ اکثر موس پدهای حرفه ای سبب می شوند دیگر نگران کمبود فضا برای حرکت موس در بازی هایی همانند کانتر و یا کال آف دیوتی نباشید و علاوه بر آن، حتی می توانید کیبورد را نیز روی آن ها قرار دهید.

gaming-mouse-pad


از خصوصیات دیگر موس  پدهای حرفه ای خوب می توان به پارچه ضدآب، قابل شستشو بودن و مقاوم بودن در برابر لغزش روی میز اشاره کرد که همگی از بایدهای یک تجربه گیمینگ حرفه ای محسوب می شوند. کارکرد یک موس پد حرفه ای با ابعاد بزرگ را به ویژه زمانی متوجه می شوید که در حال تجربه یک بازی شوتر آنلاین هستید و وقتی یکی از دشمنانتان مخفیانه از پشت به شما حمله می کند، دیگر نگران کمبود فضا برای چرخیدن و حرکت موس نخواهید بود.

3- موس گیمینگ :

سومین وسیله از وسایل گیمینگ که از ابزارهای مورد نیاز گیمرها بشمار می رود، موس گیمینگ است. یک موس ایده آل برای گیمینگ معمولاً با سیم است و رزولوشن بالاتری نسبت به سایر موس ها دارد. بعضی از موس های گیمینگ حتی دارای حافظه داخلی هستند تا سرعت مخصوص هر بازی ثبت شود. برای ساعت های طولانی بازی، موس حتماً باید دارای پد موس مناسب باشد و طراحی ارگونومی آن طوری باشد که در دست به راحتی جا بگیرد.

gaming-mouse

4- وب کم :

چهارمین وسیله ای که در فهرست لوازم گیمینگ می خواهیم برایتان معرفی کنیم وب کم است. اگر قصد دارید یک گیمر حرفه ای باشید و از شبکه هایی همانند توییچ برای استریم استفاده کنید، یک وب کم خوب از جمله مواردی است که به آن نیاز مبرم خواهید داشت. وب کم ها انواع مختلفی دارند و مدل های حرفه ای تر آن ها معمولا دارای گستره  رزولوشن HD تا Full HD هستند. بی سیم بودن وبکم ها از جمله موارد دیگری است که به دست وپاگیر نشدن  آن ها کمک خواهد کرد.

gaming-webcam


همچنین اگر قصد خرید یک وب کم برای گیمینگ و استریم دارید، علاوه بر کیفیت تصویربرداری حتما به کیفیت میکروفون های داخلی آن نیز توجه کنید ، چرا که در صورت عدم تهیه میکروفون جداگانه و یا میکروفون دار نبودن هدست خود، باید از آن ها استفاده کنید. از جمله وب کم های حرفه ای محبوب کنونی میان گیمرها و استریمرهای جهان، می توان به وب کم Logitech C920 Pro اشاره کرد که با مشخصات منحصربه فرد خود همانند داشتن نسبت تصویر عریض 16:9، میکروفون های با کیفیت و همچنین فیلتر خودکار نویز پس زمینه، از اغلب رقبای خود یک سروگردن بهتر است.

5- دسته بازی گیمینگ :

وسیله پنجمی که در فهرست لوازم گیمینگ می خواهیم به آن اشاره کنیم، دسته گیمینگ است. شکی نیست که بهتر است برخی بازی ها را با موس و کیبورد تجربه کنیم ، اما تجربه برخی از عناوین دیگر نیز با دسته گیمینگ در اولویت قرار می گیرد. به عنوان مثال، اگر بخواهید یک بازی همانند Dark Souls را بر روی پلتفرم کامپیوتر تجربه کنید، داشتن یک دسته گیمینگ و پیشروی در بازی از طریق آن به جای موس و کیبورد، نتایج بهتری را برای شما رقم خواهد زد.

gaming-gamepad


دسته های بازی مختلفی در بازار وجود دارند که با توجه به بودجه و نیاز خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. از جمله برندهای مشهور در زمینه تولید دسته بازی، می توان به کمپانی های ریزر و استیل سریز اشاره کرد که هر دو در زمینه تولید لوازم حرفه ای گیمینگ فعالیت می کنند.

6- هارد اکسترنال :

ششمین وسیله در فهرست لوازم گیمینگ، هارد اکسترنال است. اگر شما هم جزو گیمرهایی باشید که در حافظه داخلی کامپیوتر خود بازی های زیادی دارید و یا عضو شبکه هایی همانند PS+ و یا Xbox Gold باشید، هارد اکسترنال از جمله لوازمی است که به آن نیاز خواهید داشت. هاردهای اکسترنال مختلف با ظرفیت ها و ویژگی های گوناگونی در بازار وجود دارند که بسته به نیاز خود می توانید یکی از آن ها را تهیه کنید.

gaming-hdd


از جمله شرکت هایی که در زمینه تولید هارد اکسترنال فعالیت می کنند می توان به وسترن دیجیتال ، ای دیتا ، اپیسر و سیگیت اشاره کرد. به غیر از ظرفیت حافظه، موارد دیگری که در خرید هارد اکسترنال باید به آن ها توجه کنید، سرعت انتقال داده ها، میزان قابل  حمل بودن، استحکام یا ماندگاری، امنیت و نهایتا ویژگی های جانبی همانند قابلیت اتصال به وای فای است که همگی در میزان کارایی یک هارد اکسترنال خوب، نقش مهمی دارند.

7- مانیتور گیمینگ :

هفتمین وسیله ای که در فهرست لوازم گیمینگ و وسایل لازم برای گیمر شدن می خواهیم معرفی کنیم، مانیتور گیمینگ است که از نیازهای مبرم تمام گیمرهای حرفه ای محسوب می شود ، چرا که وضوح صفحه  نمایشی که از طریق آن بازی می کنید، به خصوص در زمینه بازی های آنلاین می تواند عاملی باشد که شکست و یا پیروزی را برای شما رقم بزند.

Gaming-Monitor


صفحه نمایش های مختلف با کارایی های متفاوتی در بازار موجود هستند و جا دارد بگوییم برخی از انواع مانیتور LED به طور مشخص، برای بازی و گیمینگ طراحی شده اند. ازجمله تفاوت های اساسی این صفحه نمایش ها با صفحه نمایش های معمولی، میزان لگ ورودی کم آن ها است که سبب می شود تصاویر دریافت شده با سرعت بیشتری پردازش شوند. علاوه بر این مورد، سایز مانیتور نیز فاکتور مهم دیگری است که باید آن را با توجه به بازی های مورد علاقه خود مشخص کنید.

8- میکروفون حرفه ای :

وسیله هشتم فهرست لوازم گیمینگ یا وسایل گیمر ها را به میکروفون حرفه ای اختصاص داده ایم. در جایی از مقاله اشاره کردیم که اگر قصد داشته باشید برای ست گیمینگ خود میکروفون جداگانه تهیه نکنید، باید از میکروفون های وب کم استفاده کنید ، اما حقیقت امر آن است که اکثر گیمرهای حرفه ای و استریم کننده ها به دلیل کاربری بهتر آن، از میکروفون حرفه ای جداگانه استفاده می کنند.

Microphone-Gaming


همانند اکثر وسایل گیمینگی که تاکنون معرفی کرده ایم، در زمینه میکروفون نیز برخی شرکت ها دست به تولید میکروفون هایی با کاربری اختصاصی برای گیمینگ و استریم زده اند. از جمله این شرکت ها می توان به کمپانی Kingston اشاره کرد که میکروفون HyperX QuadCast خود را منحصرا برای کاربران و گیمرهای حرفه ای طراحی کرده است. جالب است بدانید این میکروفون علاوه بر سازگاری با کامپیوتر و لپ تاپ ، با کنسول بازی PlaysStation 4 و سیستم عامل MAC نیز سازگاری کامل دارد.

9- استند نگه دارنده هدست :

نهمین وسیله ای که در فهرست لوازم گیمینگ یا وسایل یک گیمر و برای خرید وسایل گیمری می خواهیم به آن اشاره کنیم، استند نگه دارنده هدست است که از جمله لوازم مهم دیگر برای گیمرهای حرفه ای محسوب می شود. کارکرد استند هدست از نام آن مشخص است: جایی برای نگه داشتن هدست شما. این وسیله به ویژه هنگامی به کارتان خواهد آمد که بیش از یک هدست داشته باشید و بخواهید که در محیطی مرتب، به تجربه بازی های مورد علاقه خودتان بپردازید.

gaming-stand-headset


استند هدست از جمله وسایل گیم یا وسایل گیمینگ کاربردی است که قبل از داشتن آن گمان خواهید کرد به آن نیاز ندارید؛ اما پس از آن که چنین وسیله ای را خریداری کردید، عضو لاینفک ست گیمینگ شما خواهد شد. مدل های مختلفی از استند های نگه دارنده هدست با طراحی های مختلف در بازار موجود است که بسته به نیاز و سلیقه تان می توانید یکی را برای خود انتخاب کنید.

10- هدفون گیمینگ :

دهمین وسیله در فهرست لوازم گیمینگ یا لیست وسایل گیمر این مقاله، هدفون گیمینگ است که اگر قصد تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای به ویژه در حیطه بازی های آنلاین را داشته باشید، جزو نیازهای اولیه شما خواهد بود. کمپانی های مختلفی در زمینه ساخت هدفون مخصوص بازی فعالیت می کنند که از جمله آن ها می توان به شرکت های هویت ، تسکو، بیسوس، ریزر و سن هایزر اشاره کرد.

gaming-headphone


مواردی که در خرید یک هدفون گیمینگ خوب باید به آن ها دقت کنید شامل راحتی و سازگار بودن هدست با گوش های شما، کیفیت و ماندگاری هدست و نهایتا ویژگی های بصری هدست می شود که مورد آخر به طور کامل به سلیقه شخصی  شما بستگی دارد. البته از جا نیندازیم که کیفیت میکروفون هدست نیز از جمله موارد تعیین  کننده در کارایی کلی آن محسوب می شود.

11- کیبورد :

یکی دیگر از ابزارهایی که در خرید وسایل مورد نیاز برای گیمر شدن ، لوازم مخصوص بازی و به اصطلاحِ گیمرها، وسایل گیمری لازم است، کیبورد مکانیکی است. صفحه کلیدهای مکانیکی دارای سوئیچ های فنری برای گیمینگ عالی هستند. به علاوه، برای گیمرهایی که دوست دارند در نور با لوازم گیمری خود بازی کنند، وجود کلیدهای Backlit دارای نور پس زمینه در کیبوردهای آن ها ضروری به نظر می رسد. به علاوه کیبورد گیمینگ از مجموعه لوازم جانبی گیمینگ ، دارای کلیدهای ماکرو هستند که برای برنامه ریزی به عنوان کلیدهای میانبر مناسب به نظر می رسند.

gaming-keyboards

 

جمع بندی :

در این این مطلب تعدادی از مهم ترین وسایل گیمینگ یا به عبارت بهتر، لوازم گیمینگ را با یکدیگر بررسی کردیم. اگر می خواهید به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید و یا لوازم گیمینگ خود را به روزرسانی کنید، امیدواریم این مقاله کمک کند که در راستای هدف خود قدم بردارید.
همچنین شما کاربران می توانید برای خرید انواع لوازم جانبی بازی اعم از انواع موس و کیبورد گیمینگ، دسته بازی، کاور دسته بازی و… به فروشگاه اینترنتی دیجیکسو مراجعه نمایید.

دسته بندی

نظرت در مورد این مطلب چیه؟

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید نمایید. اگر این محصول را قبلا خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد.

سعید رادمنش
28 آذر 1400

با سلام و خسته نباشید خدمت پرسنل محترم دیجیکسو ممنونم از توضیحات موضوع جذابی که توی سایت گذاشتید.

مدیر سایت
28 آذر 1400

سلام خدمت شما کاربر عزیز خیلی از رضایت شما خرسندیم و خوشحالیم که مطالبمون مورد رضایت شما قرار گرفته. موفق باشید

سبد خرید

مبلغ کل 0 تومان