4 دلیل که نشان می دهد شارژ وایرلس ضرر دارد

4 دلیل که نشان می دهد شارژ وایرلس ضرر دارد
شارژ وایرلس در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است، اما این فناوری هنوز از شارژ سیمی فاصله زیادی دارد. در اینجا 4 دلیل وجود دارد که این مورد را ثابت...

امروزه بسیاری از گجت‌ها مانند گوشی‌های موبایل، هدفون ها و ساعت‌های هوشمند از شارژ بی‌سیم یا وایرلس پشتیبانی می‌کنند. و با این وجود انتظار دارید که این فناوری بی نقص و کارآمد باشد؟ تمام این شرکت‌های فناوری که به سرعت شارژرهای بی‌سیم خود افتخار می‌کنند، این موارد را بیان نمی کنند.

در اینجا چهار دلیل برای عدم استفاده از شارژر بی سیم آورده شده است.

 

1. شارژ بی سیم واقعا بی سیم نیست (هنوز)

why-wireless-charging-sucks

بیایید روی یک واقعیت اساسی در مورد شارژرهای بی سیم توافق کنیم: آنها بی سیم نیستند. مطمئناً لازم نیست دستگاه خود را با کابل به شارژر وصل کنید، اما خود داک شارژ بی‌سیم دارای کابلی است که به پریز دیواری وصل شده است. این امر کل هدف شارژ وایرلس را شکست می دهد.

با یک شارژر سیمی، حداقل می توانید گوشی موبایل خود را بردارید و مانند معمول از آن استفاده کنید، به شرطی که نزدیک پریز بمانید. اما با شارژر وایرلس، گوشی باید دست نخورده نگه داشته شود. به محض اینکه آن را بردارید و مثلاً یک متن را تایپ کنید، شارژ متوقف می شود. این مورد باعث ایجاد ناراحتی بیشتری نسبت به سیم شارژر می کند.

در حالت ایده آل، یک شارژر بی سیم واقعاً باید دستگاه شما را بدون توجه به موقعیت مکانی شما شارژ کند. تا زمانی که یک کیس شارژ دوربرد دارید، موبایل شما حتی اگر در جیب شما یا روی میز باشد شارژ می شود. خبر خوب این است که ما قبلاً به این فناوری دست یافتیم، اما خبر بد این است که آنقدر خوب کار نمی کند که واقعاً مفید باشد.

 

2. شارژ وایرلس ناکارآمد است

why-wireless-charging-sucks

شاید بزرگترین شکایت در مورد شارژ وایرلس ناکارآمدی آن باشد. ببینید، با یک شارژر سیمی، برق از سوکت شارژ مستقیماً به دستگاه شما می رود. اما با یک پد شارژ بی سیم، برق باید از محفظه پلاستیکی پد و شیشه پشت گوشی شما عبور کند.

این مواد عایق، جریان الکترون ها را آهسته می کند و کل فرآیند را ناکارآمد و کند می کند. در دنیایی که شارژ سریع سیمی به 100 وات یا بیشتر می رسد، شارژ بی سیم حتی به نصف آن هم نزدیک نمی شود. نه تنها وقت شما را تلف می کند، بلکه برق را نیز هدر می دهد.

در بهترین حالت، شارژ وایرلس برای دستگاه‌های کوچک‌تر مانند هدفون، ساعت‌های هوشمند، اسپیکر های قابل حمل و پرتابل، ماوس های کامپیوتر و غیره مناسب است. اما اگر جلوتر بروید، محدودیت‌های آن به سرعت آشکار می‌شوند. هرچه گجت بزرگ‌تر باشد، شارژ بی‌سیم سخت‌تر می‌شود. به همین دلیل است که ما شاهد استفاده از لپ تاپ، دوچرخه‌های الکترونیکی و خودروهای الکتریکی از شارژ بی‌سیم نیستیم.

 

3. شارژ بی سیم باعث گرم شدن بیش از حد می شود

why-wireless-charging-sucks

یکی از عوارض جانبی ناخوشایند شارژ سریع (صرف نظر از نوع شارژر) این است که گرمای زیادی تولید می کند. و همانطور که ممکن است بدانید، گرمای بیش از حد به سلامت کلی باتری دستگاه شما آسیب می رساند. شارژ وایرلس به دلیل ناکارآمدی این مشکل را بزرگتر می کند.

تمام انرژی اضافی که در طول انتقال بی سیم به باتری شما وارد نمی شود، در اثر تشعشعات حرارتی از بین می رود و به عنوان گرما منتشر می شود. به همین دلیل است که یک شارژر وایرلس سریع (فست) همیشه گرمای بیشتری نسبت به یک شارژر سیمی فست با همان وات تولید می کند.

 

4. شارژرهای وایرلس گران هستند

why-wireless-charging-sucks

شما به راحتی می توانید یک شارژر سیمی سریع 20 واتی با قیمت کمتر از 100 هزار تومان پیدا کنید. اما یک شارژر وایرلس فست با وات تقریباً یکسان، 500 هزار تومان و یا حتی بیشتر قیمت خواهد داشت. این بدان معناست که برای خرید شارژر بدتری که به دلیل گرم شدن بیش از حد به باتری شما نیز آسیب می زند، باید هزینه بیشتری بپردازید. اگر از ما نظر بخواهید، این خرید هوشمندانه ای نیست.

 

شارژ وایرلس، وقت و پول را تلف می کند

برای بسیاری از مردم، زمان همانند پول است. اما شارژرهای بی سیم هم زمان و هم پول را هدر می دهند. نه تنها گران هستند، بلکه همیشه طول می کشد تا گوشی شما شارژ شود.

فناوری شارژ وایرلس هنوز راه درازی در پیش دارد و در وضعیت فعلی، مزایایی را که وعده داده است، ارائه نمی دهد. تا زمانی که این فناوری به سطح قابل قبولی ارتقا پیدا نکند، نمی تواند جایگزین شارژ سیمی شود.

اگر برای خرید یک شارژر جدید در بازار هستید (شاید به این دلیل که گوشی شما با شارژ وایرلس همراه نیست)، از این مشکل خلاص شوید و فقط یک شارژر سیمی فست شارژ تهیه کنید. هر چیزی نزدیک به 20 وات یا بالاتر انتخاب خوبی است.
 

در صورت نیاز به تعویض و خرید شارژر موبایل:

خرید شارژر موبایل

دسته بندی

نظرت در مورد این مطلب چیه؟

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید نمایید. اگر این محصول را قبلا خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد.

سبد خرید

مبلغ کل 0 تومان