نحوه استفاده از قابلیت دوبار ضربه (Double Tap) در اپل واچ

نحوه استفاده از قابلیت دوبار ضربه (Double Tap) در اپل واچ
برای فعال و امتحان کردن قابلیت دوبار ضربه یا Double Tap به اپل واچ Series 9 یا Ultra 2 نیاز ندارید. بلکه این قابلیت می تواند بر روی تمامی ساعت...

Double Tap یا دو بار ضربه یکی از بهترین ویژگی های Apple Watch Ultra 2 و Series 9 است. وقتی دست دیگرتان درگیر کاری است، می توانید انگشت شست و اشاره خود را برای حرکت در watchOS دو بار به هم بزنید. اما آیا می دانستید که می توانید این حرکت را در مدل های قدیمی اپل واچ هم انجام دهید؟

درست است؛ برای امتحان کردن این ویژگی، نیازی به خرید اپل واچ سری 9 یا Ultra 2 ندارید. در حالی که روش‌های زیر دقیقاً با ویژگی Double Tap که اپل تبلیغ می‌کند یکسان نیست، اما روشی عالی برای تجربه این ویژگی است.

استفاده از Double Tap با AssistiveTouch

در حالی که AssistiveTouch یک ویژگی است که در درجه اول برای افرادی با معلولیت طراحی شده است، اگر دستان شما پر باشد، بدون شک ابزاری مناسب است. با توجه به مخاطبان هدف آن، بسیار قابل تنظیم تر از Double Tap است و به شما امکان می دهد ساعت خود را با استفاده از حرکات بازو و ژست ها کنترل کنید.

سنسور اپتیکال ضربان قلب و شتاب سنج اپل واچ شما از ژیروسکوپ استفاده می کند. برای استفاده از AssistiveTouch، اپل واچ شما باید از watchOS 8 یا جدیدتر استفاده کند. در ادامه نحوه استفاده از Double Tap با فعال کردن AssistiveTouch در Apple Watch آورده شده است:

  1. با اجرا برنامه Settings در اپل واچ خود شروع کنید.
  2. به پایین اسکرول کنید و روی Accessibility ضربه بزنید.
  3. اکنون به قسمت Motor رفته و روی AssistiveTouch ضربه بزنید.
  4. AssistiveTouch را فعال کنید و مطمئن شوید که تنظیمات Hand Gestures نیز فعال باشد.

فعال کردن Double Tap با AssistiveTouch

هنگامی که Hand Gestures را فعال کردید، می‌توانید کارهایی را که حرکت های زیر انجام می‌دهند، تنظیم و سفارشی کنید: Pinch (یک ضربه با انگشت شست و اشاره)، Double Pinch (دو ضربه با انگشت شست و اشاره)، Clench (یک بار مشت کردن دست)، و Couble Clench (دو بار مشت کردن دست). قبل از شروع استفاده از یکی از این حرکات، یک حالت فعال سازی وجود دارد که باید برای فعال کردن آن انجام دهید.

در حالی که به طور پیش‌فرض روی Double Clench تنظیم شده است، می‌توانید با اسکرول کردن به تنظیمات Activation Gesture در منوی Hand Gestures آن را سفارشی کنید. اگر ترجیح می‌دهید از این ژست‌ها بدون اشاره فعال‌سازی استفاده کنید، می‌توانید با ضربه زدن روی None آن را غیرفعال کنید.

استفاده از Double Tap با Quick Actions

یکی دیگر از راه‌های استفاده از Double Tap در اپل واچ قدیمی، فعال کردن Quick Actions است، قابلیتی که به شما امکان می‌دهد کارهای خاصی را با نزدیک کردن دو انگشت به هم انجام دهید.

اگرچه این ویژگی شبیه به AssistiveTouch به نظر می رسد، اما نسخه نسبتاً ساده شده آن است زیرا به شما امکان می دهد اپل واچ خود را تنها با یک حرکت کنترل کنید. با این حال، این سادگی آن را بیشتر شبیه به ویژگی Double Tap می کند.

برای فعال کردن Quick Actions در Apple Watch خود، به Settings > Accessibility > Quick Actions بروید. برای شروع استفاده از ویژگی روی On ضربه بزنید.

فعال کردن Double Tap با Quick Actions

 

با Double Tap سریع عمل کنید

اگر زمانی در موقعیتی قرار گرفتید که نمی‌توانید صفحه اپل واچ خود را لمس کنید، هر دو روش بالا به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از حرکات ساده دست با ساعت هوشمند خود تعامل داشته باشید.

در حالی که AssistiveTouch و Quick Actions راه‌های عالی برای کنترل اپل واچ با حرکات ساده دست هستند، اما به اندازه ویژگی Double Tap قابل اعتماد نیستند. ما متوجه شده ایم که ویژگی Double Tap به دلیل تراشه قدرتمند S9 در مدل های 2023 اپل واچ، دارای عملکرد بهتری است.

دسته بندی

نظرت در مورد این مطلب چیه؟

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید نمایید. اگر این محصول را قبلا خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد.

سبد خرید

مبلغ کل 0 تومان