آموزش خرید زمین مجازی در متاورس در 5 مرحله + معرفی پلتفرم ها

آموزش خرید زمین مجازی در متاورس در 5 مرحله + معرفی پلتفرم ها
چه بخواهیم چه نخواهیم، دنیای متاورس در راه است. خرید زمین مجازی از همان ابتدای شروع دنیای متاورس می تواند بهترین راه برای مشارکت باشد. خرید در اینجا چگونه است.

ایده سرمایه گذاری در زمینی که تقریباً مجازی است، چند سال پیش پوچ و مضحک به نظر می رسید. امروزه، املاک و زمین مجازی به صدها هزار دلار پول نقد (هر چند تبدیل می شوند به ارز دیجیتال) به فروش می رسد. از آنجایی که دنیای متاورس بر ما ظاهر می شود و عملا وجود خارجی ندارد، سرمایه گذاران و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال در حال ورود به این دنیای مجازی هستند، و خرید ملک و زمین بعد از آثار هنری دیجیتال، بیشترین معاملات را در بر میگیرد.

تعجب خواهید کرد اگر بدانید که بازار خرید و فروش ملک در متاورس بیش از چندین شباهت با دنیای واقعی خود دارد، به ویژه در عوامل موثر بر قیمت گذاری مانند مکان ملک. اگر علاقه مند به خرید زمین مجازی در متاورس هستید یا هنوز در مورد آن مطمئن نیستید، راهنمای جامع خرید ملک در متاورس به شما کمک می کند. با ما همراه باشید.

 

متاورس چیست؟

به بیان ساده، متاورس (metaverse) نسل بعدی اینترنت است. توصیف دقیق آن دشوار است زیرا هیچ تعریف پذیرفته شده جهانی وجود ندارد. این اصطلاح برای اولین بار در Snow Crash، رمانی از نیل استفنسون (Neal Stephenson)، که در سال 1992 منتشر شد، ابداع شد. در این کتاب، متاورس صرفاً یک دنیای مجازی است که در آن افراد واقعی ساکن هستند که ممکن است در فضای فیزیکی مشابه با دیگران در اطراف خود نباشند.

این مفهوم در Ready Player One بیشتر توضیح داده شد، رمانی خارق العاده که به یک فیلم پرفروش تبدیل شد. متاورس را شبکه ای از جهان های شبیه سازی شده سه بعدی در نظر بگیرید که با استفاده از فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به هم متصل شده اند. اساساً به جای دسترسی به اینترنت از طریق رایانه، متاورس به شما امکان می دهد آن را لمس و مانند دنیای واقعی تجربه کنید.

 

چرا در متاورس زمین بخریم؟

به دو دلیل: خاص بودن‌تان و سرمایه گذاری.  در حال حاضر تعداد زیادی پروژه املاک و زمین در متاورس راه اندازی شده است. مفهوم، همان خرید NFT است یعنی شما مالک این دارایی دیجیتالی هستید و از آنجایی که در بلاک چین وجود دارد، هر کسی می‌تواند در مورد آن تحقیق کند و صحت آن را تایید نماید. می‌توانید زمین مجازی خود را بعداً پس از افزایش قیمت، بفروشید، یا می‌توانید تصمیم بگیرید که آن را برای مهمانی‌ها یا رویدادهای خاص اجاره دهید.

همچنین می توانید یک خانه مجازی روی آن بسازید و آن را برای اجاره واگذار کنید یا یک گالری هنر دیجیتال راه اندازی کنید و به هنرمندان نوپا اجازه دهید آثار هنری خود را به نمایش بگذارند.

 

نحوه خرید زمین مجازی در متاورس

حال، اگر به خرید زمین مجازی در متاورس علاقه دارید، در مقاله نحوه انجام این کار آورده شده است.

1- کیف پول دیجیتال (Crypto Wallet) تهیه کنید

خرید زمین در متاورس

اولین گام این است که یک کیف پول دیجیتال تهیه کنید. شما نمی توانید با استفاده از پول واقعی مانند دلار و یورو زمین مجازی بخرید، بنابراین ابتدا باید یک کیف پول ارز دیجیتال برای خرید و ذخیره ارز دیجیتال خود تهیه کنید. در حالت ایده آل، کیف پولی که انتخاب می کنید باید با مرورگر شما ادغام و مچ شود.

چندین گزینه برای کیف پول دیجیتال شما وجود دارد، مانند MetaMask یا Trust Wallet. در صورت تمایل می توانید از کیف پول زنجیره ای بایننس (Binance) نیز استفاده کنید. با این حال، بهتر است ابتدا بررسی کنید که آیا کیف پول از ارز دیجیتالی که برای خرید زمین مجازی استفاده می کنید پشتیبانی می کند یا خیر.

 

2- پلتفرم خرید املاک و زمین خود را در متاورس انتخاب کنید

چندین پلتفرم متاورس وجود دارد که می توانید روی آنها ملک بخرید. دو پلتفرم محبوب عبارتند از Decentraland و Sandbox. اگر می خواهید از طریق واسطه خرید کنید، OpenSea یک انتخاب عالی است.

OpenSea یک ایده عالی برای خریدارانی است که برای اولین بار می خواهند زمین خریداری کنند، زیرا به شما امکان می دهد بدون جابجایی بین پلتفرم ها، خرید کنید. می توانید در آن قیمت ها و امکانات رفاهی را مقایسه کنید و ارزش را بر اساس محله مجازی که زمین در آن قرار دارد، ارزیابی کنید.

آموزش 0 تا 100 خرید زمین در متاورس

اگر می خواهید اطلاعات جامعی در مورد محل خرید ملک خود در متاورس داشته باشید، بهتر است با Sandbox یا Decentraland به دنیای متاورس بروید. همچنین از این روش، شناخت بهتری در مورد همسایگان خود خواهید داشت. در این راهنما، ما از Decentraland استفاده خواهیم کرد، اگرچه مراحل تا حد زیادی در همه سیستم عامل ها و پلتفرم ها مشابه است.

 

3- یک قطعه زمین را بررسی و انتخاب کنید

اکنون، شما فقط باید قطعات مختلف زمینی را که در دسترس است بررسی کنید و موردی را که می خواهید بخرید انتخاب کنید. می توانید ببینید که ملک شما چقدر تا مکان های معروف و پر طرفدار فاصله دارد. قیمت ها برای املاکی که در مجاورت مکان های محبوب هستند افزایش می یابد.

دنیای متاورس و زمین مجازی

پس از انتخاب قطعه زمینی که می خواهید بخرید، کافی است روی آن کلیک کنید تا اطلاعات موجود را مشاهده کنید. در Decentraland، می توانید املاک مجازی را با استفاده از اتریوم (ETH) یا مانا (MANA) خریداری کنید. می‌توانید قیمت‌ها را مشاهده کنید و مانند مزایده پیشنهاد بالاتر بدهید یا کاملاً خرید کنید. اما، قبل از خرید، باید کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنید.

 

4- کیف پول خود را متصل کنید

برای تأیید خرید خود، باید کیف پول خود را به حساب خود متصل کنید. فقط روی Jump In کلیک کنید و سپس با استفاده از کیف پول خود ثبت نام کنید.

نحوه خرید زمین در متاورس

مهم است که توجه داشته باشید که هزینه جا به جایی یا کمیسیون نیز در میان است، بنابراین مطمئن شوید که میزان ارز بیشتری از مقدار هزینه ملک در اختیار دارید. یا در صورت تمایل می توانید پیشنهاد هم بدهید. این به شما فضایی برای مذاکره می دهد، زیرا مالکان می توانند تصمیم بگیرند که آیا آن را بپذیرند یا رد کنند.

 

5- خرید خود را تایید کنید

تا زمانی که ارز کافی در کیف پول خود داشته باشید و قیمت آن توافق شده باشد، خرید شما با موفقیت انجام می شود. می توانید املاک مجازی خود را در کیف پول خود تأیید کنید. در صورتی که از Trust Wallet استفاده می کنید، کافی است به Collectibles بروید. برای MetaMask، به NFTs بروید تا تأیید خرید خود را دریافت کنید.

 

مراقب کلاهبرداری های NFT باشید

املاک متاورس اساساً یک NFT است. به دلیل افزایش شدید معاملات آنها، کلاهبرداری های زیادی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. بهتر است همیشه از پلتفرم های رسمی و معتبر خرید کنید. همچنین، اگر معامله ای خیلی خوب به نظر می رسد احتمال کلاهبرداری در آن نیز زیاد است.

 

9 صرافی برتر کریپتو با کمترین کارمزد

دسته بندی

نظرت در مورد این مطلب چیه؟

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید نمایید. اگر این محصول را قبلا خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد.

علی حیدرزاده
03 بهمن 1400

وااای چه مقاله توپی بود! از متاورس چیست و ارز دیجیتال متاورس یا ارز متاورس و نحوه خرید در متاورس هم اومده که خیلی به دردم خورد. ممنونم از تیم دیجیکسو

سبد خرید

مبلغ کل 0 تومان