پاور بانک چیست؟ (راهنمای جامع و کامل خرید پاور بانک)

پاور بانک چیست؟ (راهنمای جامع و کامل خرید پاور بانک)
پاوربانک چیست و کاربردهای آن چیست؟ اگر شما هم میخواهید بدانید پاور بانک چیست (کار پاور بانک چیست) و کارایی پاور بانک را بدانید ، در ادامه مقاله با ما...

پس در جواب این که دستگاه پاور بانک چیست می توان گفت، در واقع پاور بانک یک شارژر الکتریکی است و چون دارای ابعاد کوچکی است به راحتی می توان آن را با خود حمل کرد. به همین دلیل برای شارژ کردن انواع وسایل الکترونیکی مثل گوشی های همراه، تبلت ها، دوربین های پیشرفته، بعضی از بلندگوهای قابل حمل و حتی برای لپ تاپ ها قابل استفاده است. یکی از محبوب ترین هدایای تبلیغاتی که به عنوان هدیه معمولی نیز می توان از آن استفاده کرد پاوربانک تبلیغاتی است.

پاوربانک تبلیغاتی

پاور بانک ها ظرفیت های مختلفی دارند، ظرفیت پاور بانک ها از 5000 تا بالای 100000 میلی آمپر ساعت متفاوت است. پاوربانک ها دارای اندازه های متنوعی نیز می باشند. مشخص است که هر چقدر ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد اندازه آن نیز بزرگتر خواهد شد. بیشترین استفاده در بین انواع پاوربانک ها را آنهایی تشکیل می دهند که دارای ظرفیت حداکثر 30000 میلی آمپر ساعت هستند، چون این میزان تقریبا برای اکثر دستگاه هایی مانند انواع موبایل، تبلت، بلندگوهای قابل حمل و سایر دستگاه ها کافی است.

ظرفیت باتری موبایل چیست

انواع پاوربانک

به صورت کلی پاور بانک ها را به سه دسته مهم تقسیم بندی می کنند :
1- نوع اول از انواع پاور بانک ها، پاوربانک های معمول موجود در بازار هستند که در سایز ها و ظرفیت های مختلف تولید می شوند و برای اکثر دستگاه های دیجیتال قابل استفاده هستند و همچنین از تنوع بالایی هم برخوردارند. می توان گفت بهترین مدل پاور بانک که بیشترین میزان استفاده را نیز در بازار دارد، همین مدل است.
2- نوع دوم پاور بانک خورشیدی است که این نوع پاوربانک ها دارای پنل های‌ فتوولتائیک هستند و این قابلیت را دارند که زمانی که در نور آفتاب قرار بگیرند بتوانند خودشان را شارژ کنند. پاور بانک های خورشیدی از نظر شارژ شدن با نور آفتاب، سریع نیستند و دیر شارژ می شوند. 

پاوربانک خورشیدی

3- نوع دیگری از پاوربانک ها هم وجود دارند که به شکل محافظ و قاب موبایل است. این نوع از شارژرهای همراه برای گروه خاصی از گوشی ها عرضه شده اند و از تنوع بسیار کمی هم برخوردارند. این مدل به دلیل طراحی باریک دارای ظرفیت پایینی هستند.

مشخصات پاور بانک خوب که قبل از خرید باید به آن توجه کنید :

بعد از معرفی شارژر همراه، شاید مهمترین سوالی که بتوان پرسید این است که چه پاور بانکی بخریم؟
در نگاه اول ممکن است خرید این لوازم جانبی کاربردی کار آسانی به نظر بیاید و فکر کنید که با یک جستجوی ساده می توان پرطرفدارترین شارژرهای همراهی که در بازار وجود دارد را پیدا کرد، ولی باید به این نکات توجه کنید که شما دقیقا دنبال چه چیزی هستید؟ در یک پاور بانک چه چیزی بیشتر برای شما اهمیت دارد؟
آیا به دنبال یک پاوربانک خوب می گردید که دارای تعداد زیادی پورت خروجی باشد تا بتوانید همزمان چند دستگاه را شارژ کنید؟ آیا وزن و سنگینی پاوربانک برای شما اهمیت دارد و به دنبال پاوربانکی با وزن سبک تر می گردید؟ آیا ابعاد این دستگاه برای شما اهمیت دارد یا ظاهر پاوربانک برای شما بیشتر ملاک است؟
یا شاید به دنبال یک ویژگی خاص مثل کابل لایتنینگ در شارژرهای همراه هستید. هر چند برای خرید پاوربانک باید به تمام این نکات توجه کنید، اما زیاد نگران نباشید چون اگر از ویژگی های اصلی یک شارژر همراه مناسب مطلع باشید، کار خرید برای شما راحت خواهد بود. در واقع بعد از بررسی نکات مورد نیاز برای خرید شارژر همراه بهترین خرید خود را انجام خواهید داد.
برای این که ببینیم چه پاور بانکی بخریم، 6 ویژگی مهم یک پاور بانک خوب را با هم بررسی می کنیم :

انواع مشخصات پاور بانک خوب

1- اولین و مهمترین پارامتر، ظرفیت باتری پاور بانک

اصلی ترین و شاید مهمترین نکته ای که قبل از خرید پاوربانک باید مد نظر قرار دهید، ظرفیت مورد نیاز است. اگر می خواهید گوشی، ساعت هوشمند، لپ تاپ یا تبلت شخصیتان را روزی یک بار شارژ کنید، نیاز به یک شارژر همراه دارید که ظرفیت بالایی داشته باشد. البته هر دستگاهی دارای شدت جریان ورودی متفاوتی است، بنابراین بهتر است پاور بانکی را انتخاب کنید که هوشمندانه شدت جریان را تشخیص دهد. به صورت کلی باید بدانید که از شارژر همراه دقیقا می خواهید برای شارژ چه چیزهایی استفاده کنید؟
به همین دلیل است که ظرفیت باتری در پاور بانک ها یکی از مهم ترین عواملی است که هم بر روی قیمت و هم بر روی کیفیت آن ها تاثیر گذار است و به همین دلیل تاثیر زیادی در تصمیم شما برای خرید دارد.

2- دومین مورد انتخاب پاور بانک با تنظیم شدت جریان هوشمند

پاور بانک هوشمند چیست؟
در برخی از پاور بانک ها فناوری وجود دارد که باعث می شود سوال و چالش قبلی که گفته شد (از شارژر همراه برای چه دستگاه هایی می خواهید استفاده کنید) برطرف شود. این فناوری که با نام AI Power یا Fit Charge هم شناخته می شود با توجه به نوع باتری، ولتاژ و شدت جریان ورودی هر دستگاه را مشخص می کند. بهتر است از پاور بانک هایی استفاده کنید که این فناوری در آن وجود داشته باشد. کارایی این نوع شارژر های همراه در بلندمدت خودش را نشان می دهد و شارژرهای همراهی که این فناوری را نداشته باشد، ممکن است به دستگاه های شما آسیب برساند.

3- سومین مورد انتخاب شارژر همراه با فناوری شارژ سریع

فناوری شارژ سریع نیز یکی دیگر از مهمترین پارامتر هایی است که یک پاور بانک را در بین شارژر های همراه دیگر متمایز می کند. پاوربانک هایی که از فناوری شارژ سریع استفاده می کنند، در شارژ دستگاه ها به نسبت پاور بانک های معمولی دارای سرعت بیشتری هستند.
از آنجایی که همه گوشی های رده بالا و جدید از قابلیت Fast Charge پشتیبانی می کنند، اگر دستگاه های شما از این قابلیت پشتیبانی می کنند، پاوربانکی را انتخاب کنید که دارای فناوری شارژ سریع باشد. به صورت کلی عوامل دیگری مثل باتری، تاثیر بیشتری بر روی قیمت دارند، ولی بعضی از شارژرهای همراهی که دارای فناوری شارژ سریع هستند، نسبت به گزینه های دیگر قیمت بالاتری دارند.

4- چهارمین مورد ابعاد و جنس بدنه مقاوم

همانطور که برای جلوگیری از آسیب دیدن و حفظ وضعیت ظاهری بدنه موبایل، برای آن گارد تهیه می کنید، اگر به وضعیت ظاهری پاوربانک خود هم اهمیت می دهید، باید در مورد جنس بدنه پاور بانک اطلاعات کافی داشته باشید. هر چند می توانید برای پاور بانک خود محافظ نیز تهیه کنید. 
این نکته را مد نظر داشته باشید که حتی الامکان سعی کنید از خرید شارژر همراه سنگین خودداری کنید. به صورت کلی جنس بدنه شارژر های همراه از پلاستیک و فلز ساخته می شوند که هر کدام از این موارد نقاط قوت و ضعف خود را دارند. پاور بانک با بدنه پلاستیکی زودتر کثیف می شود و از طرف دیگر بدنه فلزی با ضربه خوردن سریعتر خش بر می دارد.
هر چند معمولا جنس و وزن بدنه شارژر همراه تاثیر زیادی بر روی قیمت آن ندارد ولی سعی کنید برای جلوگیری از آسیب های احتمالی مثل افتادن پاوربانک از دست و شکستن آن، بدنه ای را انتخاب کنید که در برابر ضربه مقاوم بوده و حتی الامکان از پلاستیک نازک برای ساخت آن استفاده نشده باشد. هرچند همانطور که قبلا گفتیم برای امنیت بیشتر در برابر آسیب دیدگی، می توانید کاور متناسب با شارژر همراهتان را نیز تهیه کنید.

5- پنجمین مورد جنس باتری، عامل بسیار موثر در کیفیت شارژر همراه

می توان این طور بیان کرد که باتری مهمترین قسمت در یک پاوربانک است و وظیفه اصلی را در این دستگاه همین باتری ها بر عهده دارند. این گزینه به قدری مهم است که می شود اینطور بیان کرد که پاوربانکی که باتری خوب نداشته باشد، صرفا یک وسیله یک بار مصرف است. اگر قرار باشد باتری که در شارژر همراه استفاده می شود بی کیفیت و بی اسم و رسم باشد، اگر در کل وجود نداشته باشد بهتر است.
به صورت کلی پاوربانک‌ها به وسیله دو نوع باتری لیتیم پلیمر و لیتیم یون تولید می‌شوند. از بین این دو نوع باتری، لیتیم یون بسیار مرسوم‌تر است ولی در سال های اخیر باتری لیتیم پلیمر سهم بیشتری از بازار را در دستان خود قرار داده است.

تفاوت های میان باتری لیتیم یون و لیتیم پلیمر

برای تولید باتری های لیتیم یون هزینه چندانی نیاز نیست. همینطور این باتری ها دارای ظرفیت پایینی هستند و با توجه به همین موضوع، احتمالا انتظار داریم که طول عمر بالایی داشته باشند، ولی اصلا اینگونه نیست. باتری های لیتیم یون بعد از چند بار شارژ و در طول گذر زمان بازدهی خود را از دست خواهند داد.
از طرف دیگر باتری های لیتیم پلیمر، دارای ضخامت و وزن پایین تری هستند به قدری که در بعضی از کالاهای کوچکتر، دارای ابعاد و ضخامتی مانند کارت اعتباری هستند. باتری های لیتیم پلیمر نسبت به لیتیم یون دارای ظرفیت شارژ بیشتری هستند که همین موضوع دلیل اصلی قیمت بالای آنها در تولید است.
به جرات می توان گفت که ظرفیت باتری و نوع آن، مهم ترین و تاثیر گذارترین عامل در قیمت شارژرهای همراه است و چیزی در حدود 90 درصد کیفیت این دستگاه ها، به باتری آن بستگی دارد. حتما در هنگام خرید پاوربانک به اطلاعاتی که بر روی جعبه و پک محصول در مورد باتری ارائه شده توجه کنید.

6- ششمین مورد چراغ LED که بیانگر میزان شارژ دستگاه است

علاوه بر جنبه زیبایی چراغ های LED کوچکی که عموما در گنار بدنه شارژرهای همراه وجود دارد و بعضی از افراد به زیبایی این نورهای رنگی علاقه دارند، وضعیت و میزان شارژ باتری های شارژر همراه را نیز می توان از طریق این LED ها متوجه شد. 
گاهی اوقات ممکن است یادتان برود که پاور بانک خود را شارژ کرده اید یا نه و یا بعد از استفاده از پاوربانک می خواهید بدانید که چقدر از میزان انرژی ذخیره شده داخل باتری ها باقی مانده است، اینجاست که این چراغ های LED به کمک شما خواهند آمد. این چراغ ها علاوه بر این که بسیار کاربردی هستند، تاثیر بسیار ناچیزی بر روی قیمت دارند. بنابراین حتی الامکان پاور بانکی را انتخاب کنید که این LED ها بر روی آن وجود داشته باشند.

دسته بندی

نظرت در مورد این مطلب چیه؟

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید نمایید. اگر این محصول را قبلا خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد.

سبد خرید

مبلغ کل 0 تومان