6 تفاوت ماوس گیمینگ و عادی + توضیح کامل

6 تفاوت ماوس گیمینگ و عادی + توضیح کامل
اگر به دنبال انتخاب یک ماوس گیمینگ هستید اما از مزایای استفاده از آن اطلاعی ندارید، این مقاله انتخاب خوبی است.

برای چشم غیرمسلح، ممکن است به نظر برسد که یک ماوس گیمینگ و یک موس معمولی تقریباً یکسان هستند. اما، تفاوت‌های ظریفی بین آن‌ها وجود دارد که اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید کدام گزینه برای شما بهتر است، ممکن است این مقاله برای مطالعه در این مورد مناسب باشد.

اگر می خواهید بازی خود را حرفه ای دنبال کنید، ماوس گیمینگ برای رفع نیازهای خود احتیاج دارید. بنابراین، بیایید نگاهی به برخی از مواردی بپردازیم که نشان می دهد یک موس گیمینگ برای هدفش یعنی بازی کردن بهتر از یک موس معمولی و عادی است.

تفاوت ماوس گیمینگ و عادی

تفاوت ماوس گیمینگ با عادی

ماوس های مخصوص بازی یا موس گیمینگ یکی از گران ترین لوازم جانبی موجود در بازار هستند، آیا ارزش خرید را دارند؟ تحقیقات نشان می‌دهد که موس‌های گیمینگ معمولاً در اجرای برخی وظایف سریع‌تر از موس‌های معمولی هستند. با این حال، آیا این تنظیمات حرفه ای، کلید های اضافی و DPI بالاتر، واقعاً مورد نیاز گیمرها هستند؟

بسیاری از مردم "نه" می گویند. اکثر گیمرها از همه کلید‌های موجود روی ماوس خود استفاده نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند که گزینه‌های کمتری داشته باشند تا جریان بازی را با اقدامات غیرضروری از بین نبرند. همچنین، DPI بالا برای اسلحه ها یا سلاح های دیگری که به هدف گیری دقیق نیاز دارند خوب است، اما در غیر این صورت فقط اعداد بی فایده ای صفحه نمایش شما را در هم می ریزند. هدف شما با تغییر DPI بهبود نمی یابد. اما، چیزهای بیشتری در مورد خرید موس گیمینگ وجود دارد.

تفاوت ماوس گیمینگ با ماوس معمولی در این است که موس گیمینگ حساس تر و پاسخگوتر است و به طور کلی کلید های بیشتری نسبت به یک ماوس عادی دارد. همچنین از نظر ارگونومی و ساخت، راحت تر خواهد بود و احتمالاً دوام بیشتری نیز خواهد داشت.

اکنون، اگر در حال حاضر از یک ماوس معمولی استفاده می‌کنید و به این فکر می‌کنید که با تغییر به ماوس گیمینگ چه پیشرفت‌هایی خواهید داشت، چند معیار کلیدی وجود دارد که تفاوت را مشاهده خواهید کرد. من پیشرفت‌های اصلی را که در هنگام جابجایی از موس معمولی به موس گیمینگ مشاهده خواهید کرد، بررسی خواهم کرد.

حساسیت / DPI

کلید DPI ماوس

تفاوت اصلی که بین یک ماوس عادی و یک ماوس گیمینگ خواهید دید، حساسیت آن است. به بیان ساده، هرچه DPI ماوس بالاتر باشد، حساسیت آن بیشتر خواهد بود. اگر موس‌های گیمینگ را با موس‌های معمولی مقایسه کنید، حساسیت بسیار بالاتری دارند، که آنها را برای بازی بسیار بهتر می‌کند.

بنابراین، برای مثال، اگر ارزان‌ترین ماوس تسکو را انتخاب کنید، خواهید دید که DPI آن 1000 است. در حالی که اگر آن را حتی با محدوده پایین‌تر ماوس‌های گیمینگ تسکو مقایسه کنید، ارزان‌ترین ماوس‌ها دارای DPI 7200 هستند. بنابراین. ، می توانید بگویید که در هنگام استفاده از ماوس تفاوت زیادی در حساسیت وجود دارد.

کلید های بیشتر (کلیدهای ماکرو)

موس لاجیتک مدل G600

بسته به اینکه کدام ماوس گیمینگ را انتخاب می کنید، این احتمال وجود دارد که یک موس گیمینگ کلید های بیشتری نسبت به یک ماوس معمولی داشته باشد. بهترین مثال احتمالاً Logitech G600 است که دارای تعداد زیادی دکمه مختلف در کنار ماوس است.

همانطور که می بینید، تعداد زیادی دکمه مختلف در موس G600 لاجیتک وجود دارد. اگر قبلاً از ماوس گیمینگ استفاده نکرده‌اید، این موضوع می‌تواند نیازمند یادگیری باشد، بنابراین برای مدتی با آن تمرین کنید تا زمانی که به آن عادت کنید. با این حال، تعداد کلید‌های موس گیمینگ متفاوت است، و این تنها چیزی نیست که ماوس گیمینگ را از یک ماوس معمولی متمایز می‌کند.

ارگونومی

ماوس ارگونومیک

احتمالاً مهمترین مزیتی که شما از یک ماوس گیمینگ در مقایسه با ماوس معمولی بدست می آورید، نحوه طراحی آنها است. یک موس عادی، با در نظر گرفتن راحتی و سهولت استفاده شما طراحی نشده است. با این حال، یک موس گیمینگ، قطعا برای راحتی بیشتر طراحی شده است و این کار روی مچ دست شما بسیار موثر است. حتی اگر قرار نیست از ماوس خود برای بازی استفاده کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که یک ماوس گیمینگ فقط برای راحتی بهتر استفاده کنید.

دوام

هنگامی که یک ماوس گیمینگ را در نظر می گیریم، می بینیم که آنها معمولاً از مواد مشابه با یک ماوس معمولی ساخته می شوند. با این حال، ماوس‌های گیمینگ طوری طراحی شده‌اند که برای مدت طولانی دوام می‌آورند، مخصوصاً وقتی پولی را که باید برای آن ها پرداخت کنیم، در نظر بگیریم. بنابراین، اگر به دنبال ماوسی هستید که برای شما مدت طولانی دوام بیاورد، ممکن است یک موس گیمینگ بهترین گزینه باشد.

سفارشی سازی

سفارشی سازی ماوس

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد ماوس های گیمینگ در نظر بگیرید این است که معمولاً می توانید کلید های ماوس را سفارشی کنید. این بدان معناست که می‌توانید دکمه‌های فرعی را متناسب با تکنیک بازی خود تغییر دهید، که مزیت بزرگ استفاده از موس گیمینگ است.

معایب استفاده از ماوس گیمینگ

البته علاوه بر اینکه استفاده از ماوس گیمینگ گزینه خوبی است، موارد بدی نیز در مورد استفاده از موس گیمینگ وجود دارد. ایراد اصلی استفاده از ماوس گیمینگ هزینه بالای آن است. خرید آنها ممکن است بسیار گران باشد، اما لزومی ندارد حتما گران ترین آن را خریداری کنید هنوز هم می توانید یک موس گیمینگ ارزان را به صورت آنلاین پیدا و خریداری کنید. به طور کلی، یک ماوس گیمینگ خوب بالای 500 هزار تومان قیمت دارد، اما اگر می خواهید یک موس گیمینگ بی نقص تهیه کنید باید بالای یک میلیون تومان هزینه کنید.

با این حال، اگر که نمی توانید از ماوس معمولی برای بازی استفاده کنید، می توانید از ماوس گیمینگ برای فعالیت های روزمره استفاده کنید. بنابراین، مطمئناً از یک موس گیمینگ استفاده خوبی خواهید کرد.

نتیجه

انواع ماوس

به طور کلی، اگر به دنبال ماوسی هستید که عملکرد بهتری نسبت به یک ماوس عادی داشته باشد، یک ماوس گیمینگ سرمایه گذاری عاقلانه ای است. اگرچه آنها برای استفاده روزمره ضروری نیستند، اما اگر به دنبال یک ماوس با کیفیت بالا هستید، در واقع می توانند سرمایه گذاری خوبی باشند البته همچنان می توانید از موس گیمینگ برای کارهای روزمره نیز استفاده کنید.

امروزه، ماوس های گیمینگ در قیمت های متفاوتی یافت می شوند، بنابراین اگر به دنبال بهبود حساسیت و راحتی خود هستید، احتمالاً ارزش آن را دارد که یکی از آنها را انتخاب و خریداری کنید.

همچنین مطالعه کنید:

موس با سیم یا موس بی سیم (وایرلس): همه آنچه که باید بدانید

4 راه حل کاهش لگ و تاخیر موس در بازی + پرسش و پاسخ

دسته بندی

نظرت در مورد این مطلب چیه؟

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید نمایید. اگر این محصول را قبلا خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد.

سبد خرید

مبلغ کل 0 تومان