راهنمای خرید باکس هارد + چه باکس هاردی انتخاب کنیم؟ (7 نکته)

راهنمای خرید باکس هارد + چه باکس هاردی انتخاب کنیم؟ (7 نکته)
اگر به‌جای ذخیره‌سازی اطلاعات خود در فضای ابری به دنبال فضای ذخیره‌سازی فیزیکی هستید، باکس هارد و هارد اکسترنال راه‌حل ایده‌آلی برای رفع نیازهای بکاپ‌گیری شما هستند، چه شخص، چه...

قیمت هارد های اکسترنال به لطف بازار بسیار رقابتی تجهیزات ذخیره سازی که تولیدکنندگان را مجبور کرده است تا با روش‌های جدیدی تجهیزات ذخیره سازی هوشمندتر هرچند گرانتری را تولید کنند که با توجه به تمایل آن ها در کسب بازار جهانی سعی بر کاهش سود و قیمت تمام شده برای مشتری داشته اند.

در ساده‌ترین شکل، یک هارد اکسترنال چیزی نیست جز یک محفظه با تعدادی چیپست الکترونیکی و یک هارد اینترنال که درون آن قرار داده شده است. از سوی دیگر تولید کنندگان می کوشند، مدل‌های پیچیده‌تر دارای ویژگی‌های پشتیبان‌گیری خودکار، شبکه‌سازی و همچنین قابلیت‌های اضافی دیگر به آن ها بیافزایند و خود را از سایرین بالاتر قرار دهند.

در این مقاله سعی شده است تا بر روی باکس هارد تمرکز شود و نکاتی که هنگام خرید باکس هارد باید به آن توجه کنید بیان شده است. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بتوانید باکس هارد مورد نیاز خود را بهترین شکل انتخاب نمایید.

باکس هارد چیست؟

راهمای خرید بکس هارد

باکس هارد برای اکسترنال کردن هارد اینترنال با قرار دادن آن در یک کیس یا محفظه استفاده می شود. باکس هارد می تواند مزایای بسیاری را ارائه دهد. یکی از این مزایا، قابل حمل کردن هارد اینترنال است. انتقال داده ها به هارد اکسترنال در اکثر رایانه ها و سیستم عامل ها آسان است. استفاده از هارد اکسترنال نیز احتمال از دست دادن اطلاعات یا خراب شدن داده ها را کاهش می دهد. علاوه بر این، می‌توان از داده‌ها پشتیبان‌گیری و روی یک هارد اکسترنال بایگانی کرد تا فضای اضافی روی هارد اینترنال اصلی شما اشغال نکند.

مزایای باکس هارد

در زیر 10 مزیت برتر استفاده از باکس هارد بیان شده است:

  • افزودن فضای ذخیره‌سازی اضافی به مینی کیس ها و لپ‌تاپ ها، و همچنین سیستم‌های دارای قابلیت ذخیره سازی، مانند ایکس باکس، پلی استیشن، DVR، تلویزیون و بسیار دستگاه دیگر که قابلیت نصب هارد بر روی آن ها موجود نمی باشد.
  • افزودن هارد های بیشتر به سرور یا دستگاه های دیگر نسبت به شاسی آنها.
  • انتقال داده ها در مقدار زیاد بین رایانه های شبکه نشده.
  • افزودن یک هارد پشتیبان با منبع تغذیه جداگانه از رایانه متصل.
  • به اشتراک گذاری داده های هارد در یک شبکه خاص.
  • جلوگیری از افزایش حرارت هارد در داخل کیس کامپیوتر.
  • استفاده ساده و آسان به دلیل پشتیبانی از قابلیت hot swapping.
  • بازیابی اطلاعات از یک کامپیوتر خراب یا آسیب دیده.
  • به دلیل طراحی منعطف تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال و قابل برگشت پذیر بودن آن، هزینه جابجایی را کاهش می دهد.
  • محافظت از داده های حساس هنگام حمله ویروس و باج افزار به رایانه

هنگام خرید باکس هارد چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟

در ادامه 7 فاکتور مهم و کاربردی بیان شده است که قبل از خرید باکس هارد حتما باید به آن توجه کنید در غیر این صورت خرید شما مناسب شما نخواهد بود.

نوع اتصال

باکس هارد با پورت Micro-B

در حال حاضر، بسیاری از مردم ترجیح می دهند از اتصال USB استفاده کنند زیرا استفاده از آن بسیار راحت و آسان است.

بسته به پیکربندی دستگاه خود، می توانید هر نوع اتصال دیگری را انتخاب کنید. شایان ذکر است که کانکتورهای USB 3.0 با درگاه‌های USB 2.0 سازگاری دارند، بنابراین به دلیل ویژگی‌های فنی منطبق، هنگام خرید هر یک از اینها نگران نباشید.

مهمتر از آن، سرعت انتقال اطلاعات شما به نوع اتصالی که خواهید داشت بستگی دارد. به عنوان مثال، SATA 3.0 می تواند داده ها را تا 6 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. و USB 3.0 می تواند اطلاعات را تا 5 گیگابیت بر ثانیه ارائه دهد در حالی که سرعت USB 3.1 می تواند به 10 گیگابیت در ثانیه هم برسد.

بنابراین، این شما هستید که به عنوان کاربر نهایی تصمیم می گیرید کدام کانکتور برای فعالیت های روزانه شما مناسب است.

رابط هارد

انواع هارد

شما باید رابط باکس هارد خود را با رابط هارد خود مطابقت دهید.

عدم تطابق این دو منجر به مشکلات زیادی می شود برای این مشکل حتما قبل از خرید خود تطبیق رابط را انجام دهید تا به راحتی از محفظه خود بدون متحمل شدن هزینه های بیشتر برای نصب تبدیل های رابط استفاده کنید. اگر هارد اینترنال شما SATA، IDE یا M.2 است، باید باکس هارد خود را بر این اساس انتخاب کنید.

مواد مورد استفاده برای ساخت بدنه

باکس هارد فلزی، پلی کربناتی و پلاستیکی

جنس بدنه تا حد زیادی طول عمر هارد شما را تعیین می کند. انتخاب مواد مناسب برای ایمن سازی هارد از آسیب های فیزیکی و حفظ اطلاعات شما در برابر خرابی هارد بسیار مهم است.

به یاد داشته باشید که باکس هارد نه تنها هارد شما را ایمن می کند، بلکه زیبایی و ظاهری جذاب به آن می بخشد. بنابراین هنگام انتخاب یک باکس هارد برای هارد خود، لازم است این دو جنبه حیاتی را در نظر داشته باشید.

باکس هارد شما می تواند فلزی، پلاستیکی یا پلی کربنات باشد.

باکس هارد های فلزی رایج ترین نوع در بین این سه هستند. این نوع باکس هارد محافظت بالایی از هارد شما ارائه می دهد و در عین حال به عنوان یک هیت سینک (خنک کننده) برای هارد شما عمل می کند. توجه به این نکته ضروری است که امنیت فلزی ارائه شده بسته به نوع فلز مورد استفاده متفاوت است. در بیشتر موارد، از آلیاژها برای ایجاد حفاظت عالی و خواص انتقال حرارت استفاده می شود.

باکس هارد های پلاستیکی برای اهداف زیبایی شناسی ایده آل هستند. هنگامی که با خطر امنیت فیزیکی مشکلی ندارید از این نوع باکس هارد نیز می توانید استفاده کنید.

پلی کربنات، که معمولاً در کیس های کامپیوتر استفاده ی زیادی می شود، یک ماده محکم و همه کاره است که یک چشم انداز زیبا و به همان اندازه ایمن برای هارد ارائه می دهد. کیس های کامپیوتر در برخی موارد می توانند شفاف باشند، بنابراین می توانید باکس هاردی از جنس بدنه پلی کربنات شفاف تهیه کنید که به راحتی هارد اینترنال و چیپست ها را مشاهده کنید.

بسته به شرایط کاری و محیط شما، باکس هاردی که انتخاب می‌کنید باید بتواند از هارد HDD و SSD شما در برابر ضربه‌های فیزیکی و الکترواستاتیکی محافظت کند.

حداکثر ظرفیت پشتیبانی شده باکس هارد

هارد های اکسترنال در مقایسه با هارد های اینترنال دارای قابلیت های محدودی هستند. در اکثر هاردهای اکسترنال، کنترلرهای داخلی اندازه هارد متصل شده را به حدود 4 تا 16 ترابایت محدود می کنند. در نتیجه، هنگام خرید یک باکس هارد مناسب برای هارد خود، باید این را در نظر داشته باشید.

قیمت در مقابل کیفیت

راهنمای قیمت باکس هارد

گاهی اوقات ما به قیمت ها به عنوان راهنمای کیفیت نگاه می کنیم به طوری که قیمت های بالاتر به معنای کیفیت بالاتر است. گاهی اوقات کار می کند اما این همیشه معیار درستی نمی باشد.

نگاهی به نقد و بررسی‌های باکس هارد به غیر از حدس و گمان و مقایسه قیمت و نظرات خریداران یک راه مناسب جهت فهمیدن قیمت در برابر کیفیت است.

وزن و ابعاد

ابعاد در وهله ی اول از این جهت اهمیت می یابد که سایز باکس هارد باید با هارد شما سازگار باشد. باکس هارد ها معمولا با نام های 2.5 اینچ و 3.5 اینچ و هارد SSD NVMe دسته بندی می شوند. به صورتی که باکس هارد های 2.5 اینچ نمی توانند باکس هارد های 3.5 اینچ را درون خود قرار دهند. هارد های 2.5 اینچ، جزء هارد های لپ تاپی و هارد های SSD ساتا محسوب می شوند و تا حداکثر ضخامت 9.5 میلیمتر را پشتیبانی می کنند. هارد های 3.5 اینچ، هارد های معمولی اینترنال کامپیوتر ها هستند که در ابعاد بزرگتری تولید می شوند. باکس هارد SSD NVMe دارای طراحی مستطیلی و باریک هستند که به دو صورت B Key و M+B Key تولید می شوند.

وزن و ابعاد بدنه باکس هارد شما تعیین کننده سهولت قابل حمل بودن هارد شما خواهد بود. هنگام خرید باکس هارد، باید در نظر داشته باشید که حمل و جا به جایی آن چقدر آسان است. اندازه و شکل باکس هارد، شما را راهنمایی می کند که چگونه می توانید هارد های خود را مرتب کنید و سازماندهی نمایید. به خصوص اگر چندین باکس هارد دارید.

خنک کنندگی

باکس هارد فن دار

برخی از هارد ها به خنک کنندگی زیادی نیاز دارند. در این مورد، انتخاب یک کیس با یک فن نصب شده ایده آل خواهد بود. سایر هارد ها و فضا های ذخیره سازی فقط به هیت سینک نیاز دارند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که الزامات انتقال حرارت را در نظر گرفته اید. باکس هارد های فلزی به راحتی حرارت را منتقل می کنند و باکس هارد های دیگر با ایجاد شیار هایی در در قسمت های مختلف بدنه به گردش هوا و تهویه هوای داخل باکس هارد کمک می کنند. در بعضی از باکس هارد ها پد هایی تعبیه شده اند که انتقال حرارت را به بدنه تسهیل می کنند، و در مواردی در باکس هارد های SSD M.2 صفحات مسی یا همان هیت سینک تعبیه شده اند. این مسئله تاثیر مستقیم بر روی عمر هارد شما دارد.

راهنمای استفاده از باکس هارد

باکس هارد ها معمولا به دو روش استفاده می شوند.

 روش اول که ساده ترین روش است استفاده از درپوش های کشویی برای باکس هارد است که فقط باید آن را به سمت عقب فشار دهید تا کاملا خارج شود، سپس هارد را درون باکس هارد قرار دهید تا رابط هارد و باکس به یکدیگر متصل شوند و مجددا درپوش آن را ببندید.

روش دوم که روش مطمئن تری می باشد استفاده از پیچ است. این روش ممکن است زمان بیشتری ببرد ولی اتصال محکم تری را بین هارد و باکس هارد ایجاد می کند. در این روش به همراه باکس هارد یک پیچ گوشتی کوچک مخصوص نیر فرستاده می شود که می توانید با آن ابتدا پیچ های درپوش را باز کنید، سپس هارد را در جای خود قرار دهید تا رابط ها کاملا متصل شوند. در برخی مدل ها هارد نیز به باکس هارد متصل می شود، بعضی از مدل ها هارد ها به باکس پیچ نمی شوند و در برخی ها نیز هنگام بستن پیچ های درپوش باکس هارد، هارد به بدنه پیچ می شود تا کاملا محکم در سر جای خود بماند.

سخن پایانی

راهنمای جامع خرید باکس هارد

صرف نظر از کاربرد، هر باکس هارد باید خواص فیزیکی و زیبایی شناختی عالی و جذابی داشته باشد. باکس هارد های ضعیف نه تنها برای کاربر خطر ایجاد می کنند، بلکه طول عمر مورد انتظار هارد شما را هم نیز کاهش می دهند. با توجه به نیازها و بودجه خود، باکس هارد مناسبی را پیدا کنید تا ارزش پول خود را حفظ کرده باشید و در طولانی مدت سرمایه گذاری خوبی برای شما باشد. هنگام استفاده از یک باکس هارد خاص، ویژگی های مقاومتی در برابر ضربه، قیمت، استحکام، قابلیت حمل، قابلیت اشتراک گذاری، نوع رابط، سرعت رابط ها، خنک کنندگی، حداکثر ظرفیت پشتیبانی شده و سهولت سازماندهی را در نظر بگیرید.

 

امیدواریم توانسته باشیم مهم ترین نکات و مسائل قبل از خرید باکس هارد را بیان کرده باشیم تا بتوانید باکس هارد مورد نیاز خود را تهیه کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال و پرسش می توانید آن را در بخش نظرات مطرح کنید تا در اولین فرصت به آن ها پاسخ دهیم. همچنین می توانید برای خرید باکس هارد از فروشگاه اینترنتی دیجیکسو بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خرید باکس هارد

دسته بندی

نظرت در مورد این مطلب چیه؟

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید نمایید. اگر این محصول را قبلا خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد.

سبد خرید

مبلغ کل 0 تومان