نحوه استفاده از کیبورد و ماوس در PS5

نحوه استفاده از کیبورد و ماوس در PS5
آیا از استفاده از دسته بازی برای تایپ پیام در PS5 خسته شده اید؟ در این مقاله آموزش و نحوه اتصال ماوس و کیبورد برای آسان کردن کارها در PS5...

کنسول های بازی مانند PS5 به طور پیش فرض با یک کنترلر که عموما دسته بازی هستند، عرضه می شوند. در واقع، بازی کنسول در مقابل بازی کامپیوتری را می توان تقریباً بر این اساس تعریف کرد که اکثر گیمرهای کامپیوتر از کیبورد و موس استفاده می کنند، در حالی که کنسول ها عمدتاً از کنترلر استفاده می کنند.

با این حال، اگر ترجیح می دهید روی کاناپه خود بنشینید و از بازی های مورد علاقه خود لذت ببرید یا برای دوستان خود راحت تر تایپ کنید، راهی وجود دارد که می توانید از کیبورد و ماوس در PS5 خود استفاده کنید.

برای چه مواردی می توان از کیبورد و ماوس در PS5 استفاده کرد؟

آموزش اتصال کیبورد و ماوس به PS5

در حالی که فکر استفاده از کیبورد و ماوس برای PS5 ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما می تواند برای دارندگان PS5 مفید باشد.

اگر تا به حال سعی کرده باشید با استفاده از کنترلر DualSense PS5 پیامی را برای یکی از دوستانتان تایپ کنید، می دانید که چقدر می تواند دست و پا گیر باشد. تایپ کردن پاسخ یا وارد کردن عبارت های مختلف با استفاده از کیبورد بسیار ساده تر است.

به طور مشابه، انواع مختلفی از بازی ها وجود دارد که از دقتی که یک کیبورد و ماوس برای PS5 شما می تواند ارائه دهد، بهره می برند. بازی‌های تیراندازی اول شخص مانند Call of Duty: Warzone و Fortnite از حرکات دقیقی که این دستگاه‌های جانبی می‌توانند اضافه کنند و همچنین بازی‌های RPG مانند Final Fantasy XIV استقبال می‌کنند.

با این حال، شایان ذکر است که اگر بازی‌ای که در حال انجام آن هستید از این لوازم جانبی پشتیبانی می‌کند، PS5 تشخیص می‌دهد که آیا از کنترلر یا کیبورد و ماوس استفاده می‌کنید و شما را با بازیکنان مرتبط هماهنگ می‌کند. اگر کیبورد و یا ماوس را وصل کرده‌اید، به جای بازی با بازیکنان PS5، در مسابقات چندنفره با بازیکنان کامپیوتر جفت می‌شوید.

همچنین مطالعه کنید:

راهنمای خرید ماوس + 8 نکته مهم

آیا همه بازی های PS5 از کیبورد و ماوس پشتیبانی می کنند؟

همه بازی های PS5 از کیبورد و ماوس پشتیبانی نمی کنند. این در واقع به توسعه دهندگان بازی بستگی دارد که آیا آنها سازگاری یا پشتیبانی از کیبورد و ماوس را در بازی خود گنجانده اند یا خیر که در نتیجه گزینه های بسیار کمی وجود دارد.

منتخبی از بازی هایی که به طور رسمی از کیبورد و ماوس در PS5 پشتیبانی می کنند، بیشتر بازی های PS4 هستند که با کنسول های PS5 سازگار هستند.

آیا همه کیبوردها و ماوس ها با PS5 سازگار هستند؟

تقریباً همه کیبوردها و ماوس های سیمی، بی سیم و بلوتوث با PS5 سازگار هستند. تنها مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید این است که کیبورد و ماوس هر دو از یک فرستنده بی‌سیم استفاده می‌کنند. ممکن است مشکلاتی در شناسایی هر دو دستگاه جانبی وجود داشته باشد.

با این حال، اگر دستگاه‌های جداگانه‌ای دارید که هر دو فرستنده بی‌سیم خود را دارند، نباید هیچ مشکلی وجود داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

6 تفاوت ماوس گیمینگ و عادی + توضیح کامل

نحوه اتصال کیبورد و ماوس به PS5

PS5 دارای چهار پورت USB است. دو عدد در جلو (USB-C) و (USB-A)، و دو عدد در پشت (USB-A Superspeed) و از آنجایی که کنسول دارای بلوتوث نیز می باشد، می توانید انواع کیبوردها و ماوس های سیمی، بی سیم یا بلوتوثی را به کنسول PS5 خود متصل کنید.

برای اتصال یک کیبورد یا ماوس سیمی به PS5 خود از طریق USB، کافی است کابل را به یک پورت USB کنسول خود وصل کنید. یک پنجره بازشو در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش شما ظاهر می شود که بسته به چیزی که به آن وصل کرده اید، نماد کیبورد و یا ماوس را نشان می دهد.

با این حال، اگر هیچ درگاه USB خالی ندارید یا می خواهید ظاهر شلوغی نداشته باشید، می توانید ماوس یا صفحه کلید خود را از طریق بلوتوث وصل کنید.

نحوه اتصال ماوس و کیبورد بلوتوثی به ps5

  • از صفحه اصلی PS5، به Settings بروید که با یک نماد چرخ دنده نشان داده شده است.
  • Accessories را از منوی Settings انتخاب کنید.
  • در تب General، گزینه Bluetooth Accessories را انتخاب کنید.
  •  کیبورد و ماوس خود را روشن کنید سپس آن را از لیست موجود انتخاب کنید.

 

اگر صفحه‌کلید یا ماوس بی‌سیم دارید و ترجیح می‌دهید از بلوتوث استفاده نکنید، می‌توانید دانگل USB را که همراه آن است وصل کنید و تجهیزات جانبی خود را به همان روشی که کیبورد یا ماوس سیمی را متصل می کنید، به PS5 متصل کنید.

استفاده از کیبورد و ماوس در PS5

داشتن گزینه ای برای اتصال کیبورد یا ماوس به PS5 قطعاً یک مزیت است.
در حالی که دارندگان کنسول اغلب از کنترلر DualSense همراه با PS5 خود برای بازی کردن استفاده می‌کنند، یک شب لذت بخش با Netflix یا تماشای ویدیوهای مورد علاقه‌تان در یوتیوب قطعاً می‌تواند زمانی لذت‌بخش‌تر باشد که آزادی تایپ کردن روی کیبورد فیزیکی را داشته باشید.

همچنین مطالعه کنید:

موس با سیم یا موس بی سیم (وایرلس): همه آنچه که باید بدانید

آموزش اتصال موس به گوشی موبایل یا تبلت + عکس

دسته بندی

نظرت در مورد این مطلب چیه؟

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید نمایید. اگر این محصول را قبلا خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد.

على اسحاقى از جالوس
28 بهمن 1401

درود فراوان..بسيار عالي و توضيحات كامل و بسيار مفيد...به اين ميكن اطلاع رسانى كامل و صحيح...كمال تشكر و قدردانى ...درود.

مدیر سایت
28 بهمن 1401

سلام. وقتتون بخیر ممنون از انرژی خوبتون

سبد خرید

مبلغ کل 0 تومان