رفع مشکل حرکت خود به خودی نشانگر ماوس در ویندوز 10 + 6 راه حل

رفع مشکل حرکت خود به خودی نشانگر ماوس در ویندوز 10 + 6 راه حل
آیا نشانگر ماوس بدون دستور شما به ماجراجویی می پردازد؟ در این مقاله نحوه رفع این مشکل آورده شده است.

گاهی اوقات وقتی از رایانه خود استفاده می کنید، نشانگر موس ظاهراً خود به خود حرکت می کند. با این حال، هنوز با جن گیران تماس نگیرید! چندین دلیل وجود دارد که نشانگر می تواند بدون حرکت ماوس حرکت کند.

بیایید راه هایی را که برای رفع این مشکل وجود دارد، بررسی کنیم.

1- سخت افزار خود را چک کنید

قبل از بررسی یا تغییر تنظیمات لپ تاپ یا کامپیوتر خود، مطمئن شوید که تمام اجزای سخت افزاری را که می تواند باعث این مشکل شود بررسی کنید. اگر از ماوس بی‌سیم استفاده می‌کنید، دانگل، باتری و شارژ ماوس را بررسی کنید. اگر از ماوس سیم دار استفاده می کنید، کابل و پورت های USB را نگاهی بیندازید.

همچنین مطالعه کنید:

7 راه حل برای مشکل کار نکردن موس در ویندوز 10 + آموزش تصویری

2- سطح کار ماوس خود را بررسی کنید

اگر سخت افزار سالم به نظر می رسد، سطحی را که ماوس روی آن قرار دارد بررسی کنید. میز شما ممکن است دارای خراش یا سطوح ناهموار باشد. اگر از موس پد استفاده می کنید، ممکن است کهنه شده باشد و اطلاعات نادرستی در مورد حرکت به ماوس شما بدهد.

3- تنظیمات تاچ پد را تغییر دهید

اگر حساسیت تاچ پد خود را روی لپ تاپ خیلی زیاد تنظیم کنید، نشانگر با کوچکترین لمس حرکت می کند. به این ترتیب، باید به تنظیمات حساسیت آن نگاهی بیندازید.

در زیر نحوه تغییر حساسیت تاچ پد در لپ تاپ آمده است:

  • روی Start کلیک کنید، سپس به Settings > Devices بروید.
  • Touchpad را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.
  • در زیر Taps، از منوی کشویی Touchpad Sensitivity برای تغییر حساسیت تاچ پد استفاده کنید.
  • تغییر در لحظه انجام می شود، بنابراین می توانید چندین تنظیم را امتحان کنید تا که تنظیم دلخواه خود را پیدا کنید.

 

اگر از ماوس برای لپ‌تاپ ویندوز 10 خود استفاده می کنید، و از تاچ پد استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

رفع مشکل حرکت ماوس در ویندوز 10

شایان ذکر است که نشانگر ماوس ممکن است به خودی خود حرکت کند زیرا تاچ پد ممکن است گرد و غبار را جمع کرده باشد. اگر لپ‌تاپ شما کمی کثیف است، باید لپ‌تاپ خود را تمیز کنید و ببینید آیا این مشکل برطرف می‌شود یا خیر.

همچنین مطالعه کنید:

رفع مشکل تاخیر حرکت موس (لگ) در ویندوز 11 و 10 + 8 راه حل

4- دستگاه های دیگر را قطع کنید

مشکل شما ممکن است به دلیل یک جوی استیک، تاچ پد گرافیکی یا سایر لوازم جانبی متصل به لپ تاپ یا کامپیوتر شما باشد. از آنجا که برخی از اینها می توانند نشانگر را نیز کنترل کنند، می تواند منجر به تداخل بین آنها شود زیرا آنها برای قدرت کنترل می جنگند.

می‌توانید همه دستگاه‌ها را جدا کنید و آنها را یکی یکی دوباره وصل کنید تا بتوانید بفهمید کدام یک باعث این مشکل می‌شود، یا می‌توانید زمانی که به آن‌ها نیاز ندارید، آنها را موقتاً غیرفعال کنید.

5- Hardware Troubleshooter را اجرا کنید

در حالی که ویندوز 10 عیب یاب اختصاصی برای ماوس ندارد، می توانید از Command Prompt برای دسترسی به عیب یاب سخت افزاری استفاده کنید.

در زیر نحوه انجام این کار آمده است:

  • در نوار جستجوی منوی Start، عبارت command prompt را جستجو کرده و Run as administrator را انتخاب کنید.
  • عبارت رو به رو را تایپ کنید: msdt.exe -id DeviceDiagnostic
  • Enter را فشار دهید. اکنون ویندوز 10 عیب‌یابی سخت‌افزار و دستگاه‌ها را باز می‌کند.
  • روی Advanced > Apply repairs automatically کلیک کنید.
  • Next را انتخاب کنید.

مشکل حرکت خود به خودی ماوس در ویندوز 10

6- درایورهای ماوس خود را به روز کنید

گاهی اوقات درایورهای ماوس به مرور زمان قدیمی یا خراب می شوند و برای بازگرداندن آنها به حالت عادی باید درایورهای جدید را دانلود کنید. درایورهای بد یا معیوب می توانند بر سخت افزار شما تأثیر منفی بگذارند، بنابراین ارزش آن را دارد که آن ها را بروز کنید.

همچنین مطالعه کنید:

مشکلات متداول ماوس + راه حل سریع

ماوس خود را آرام کنید!!

اگر موس شما کمی سرکش می شود، ممکن است به دلیل یکی از چندین مشکل باشد. با این حال، هنگامی که این مقاله را کامل مطالعه کردید، امیدواریم نشانگر شما آرام شود و حرکت خود را متوقف کند.

اگر فکر می‌کنید ماوس شما به تمیز کردن نیاز دارد، ترفندها و نکات خاصی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا آن را در حد نو بازیابی کنید. به عنوان مثال، ایزوپروپیل الکل یک پاک کننده و ضدعفونی کننده خوب برای یک ماوس کثیف است.

همچنین مطالعه کنید:

راهنمای خرید ماوس + 8 نکته مهم

دسته بندی

نظرت در مورد این مطلب چیه؟

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید نمایید. اگر این محصول را قبلا خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد.

پوریا
01 خرداد 1402

سلام عزیز، مشکل من اینجاست که وقتی موس رو از روی موس پد برمیدارم، نشانگر شروع میکنه به حرکت کردن! ینی اصلا لیزرش هیچ چیزی رو لمس نمیکنه ولی نشونگر موس خودش داره حرکت میکنه و میاد پایین صفحه اسکرین!!! ینی موس خراب شده و باید عوضش کنم؟

مدیر سایت
02 خرداد 1402

سلام. وقت بخیر سنسور ها معمولا دچار مشکل می شن. بعضا حرکت نمیکنه، بعضی ها رو سطوح هم حرکت نمیکنه و بعضی ها دچار لرزش می شن. برای اطمینان بیشتر با دستگاه دیگه هم تست کنید و از خرابیش مطمئن بشید.

سبد خرید

مبلغ کل 0 تومان