نحوه چپ دست کردن تنظیمات ماوس در ویندوز 10 + آموزش تصویری

نحوه چپ دست کردن تنظیمات ماوس در ویندوز 10 + آموزش تصویری
با تغییر عملکرد کلید ها و نشانگر ماوس، نحوه کار ماوس خود را تغییر دهید تا استفاده از ماوس با دست چپ آسان تر شود.

افراد چپ دست معمولاً در استفاده از موس کامپیوتر در مضیقه هستند. مطمئناً، آنها می توانند ماوس را به سمت چپ صفحه کلید خود انتقال دهند و با دست غالب خود از آن استفاده کنند، اما نشانگر ماوس روی صفحه و بیشتر درخواست ها با در نظر گرفتن کاربران راست دست طراحی شده اند.

در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه به درستی ماوس خود را برای استفاده با دست چپ در ویندوز 10 تبدیل کنید. همچنین اصول اولیه نصب و راه اندازی نشانگرهای چپ دست ماوس را برای سهولت استفاده از ماوس در نظر خواهیم گرفت.

نحوه تغییر تنظیمات برای افراد چپ دست

اولین کاری که باید هنگام چپ دست کردن ماوس انجام دهید این است که عملکرد دکمه های فیزیکی را تغییر دهید. برخی از بهترین موس‌ها برای استفاده روزمره دارای بیش از دو کلید بزرگ هستند که همه با آن آشنا هستند، اما به خاطر این مقاله، ما فقط دکمه‌های اصلی ماوس شما را پوشش می‌دهیم.

اگر چپ دست هستید و از ماوس با دست چپ خود استفاده می کنید، احتمالاً قبلاً این دکمه ها را عوض کرده اید. اگر نه، به این صورت می توانید آن ها را عوض نمایید:

در یک ماوس معمولی، کلید سمت چپ ماوس (LMB) برای انتخاب و باز کردن فایل‌ها و پوشه‌ها و کلید سمت راست ماوس (RMB) برای باز کردن منوهای زمینه برای انجام اقدامات روی فایل‌ها و پوشه‌ها استفاده می‌شود.

1- برای جابجایی کلید های ماوس، روی منوی Start ویندوز 10 کلیک کنید و به Settings بروید.

2- به دنبال گزینه Mouse باشید که باید در عنوان Devices قرار داشته باشد.

windows-10-left-handed-mouse

3- در تب Mouse settings (در پنل سمت چپ)، دکمه اصلی ماوس خود را از بخش Select your primary button با باز کردن منوی کشویی به Right تغییر دهید.

windows-10-left-handed-mouse

حال عملکردهای LMB و RMB تغییر کرده اند، RMB دکمه اصلی ماوس و LMB دکمه ثانویه ماوس قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

7 راه حل برای مشکل کار نکردن موس در ویندوز 10 + آموزش تصویری

چگونه نشانگر ماوس خود را چپ دست کنیم؟

برای یک لمس کامل تر و دقیق تر نشانگر، باید نشانگر ماوس خود را نیز تغییر دهید. شبکه توسعه‌دهنده مایکروسافت (MSDN) لینکی برای دانلود نمادهای نشانگر سمت چپ ماوس داشت، اما این لینک حذف شده است. خوشبختانه می توانید آن ها را از اینجا دانلود نمایید.

این نشانگر ها به روش دیگری کج می شوند تا استفاده برای چپ دست ها راحت تر شود. آنها در سه اندازه معمولی، بزرگ و فوق بزرگ موجود هستند. اندازه‌های معمولی، اندازه نشانگر های استاندارد ویندوز 10 هستند، اما در صورت تمایل می‌توانید موارد بزرگ‌تر را نیز انتخاب کنید.

1- هنگامی که نشانگرهای سمت چپ ماوس را برای ویندوز 10 دانلود کردید، آنها را در یک پوشه در رایانه خود استخراج کنید.

2- سپس، به تنظیمات ماوس رایانه خود بروید (می توانید «mouse settings» را در منوی Start تایپ کنید تا سریع به آنجا برسید) و روی گزینه Additional mouse options در سمت راست (ممکن است در پایین صفحه تنظیمات ماوس قرار داشته باشد) کلیک کنید.

windows-10-left-handed-mouse

3- تب Pointers را انتخاب کنید، سپس در قسمت Customize، روی Browse کلیک کنید.

windows-10-left-handed-mouse

4- به پوشه ای که نشانگرهای سمت چپ ماوس را در آن استخراج کرده اید بروید و مکان نما سمت چپ مربوطه را که می خواهید استفاده کنید، انتخاب کنید.

windows-10-left-handed-mouse

جدول زیر تغییرات مربوطه را نشان می دهد تا ماوس شما را چپ دست کند. لازم نیست از همه آنها استفاده کنید. شما می توانید فقط آنهایی را که می خواهید انتخاب کنید.

نام فایل نشانگر ماوس تنظیم نشانگر ماوس
aero_arrow_left.cur Normal Select
aero_helpsel_left.cur Help Select
aero_working_left.ani Working in Background
aero_busy_left.cur Busy
aero_pen_left.cur Handwriting
aero_link_left.cur Link Select

نوع طراحی ماوس مهم است

از همه ی ماوس ها نمی توان با هر دو دست استفاده کرد. برخی از ماوس های ارگونومیک به طور خاص برای استفاده با دست راست طراحی شده اند. ماوس شما باید تا حدودی متقارن باشد تا بتوانید از آن با دست چپ استفاده کنید.

همچنین مطالعه کنید:

راهنمای خرید ماوس + 8 نکته مهم

دسته بندی

نظرت در مورد این مطلب چیه؟

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید نمایید. اگر این محصول را قبلا خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد.

Iman
09 شهریور 1401

دم شما گرم عالی بود . تشکر

مدیر سایت
09 شهریور 1401

خواهش میکنیم. ممنونم از شما بابت انتخاب مقاله دیجیکسو. خوشحالیم که بازدید کننده های با شخصیتی مثل شما داریم. برای ما ثبت نظر کردید و یه کد تخفیف شامل حساب شما میشه. کافیه از قسمت چت با کارشناسان وضعیت و نام خودتون رو اعلام بفرمایید.

سبد خرید

مبلغ کل 0 تومان