DPI ماوس چیست و آیا می‌تواند بازی را آسان‌تر کند؟

DPI ماوس چیست و آیا می‌تواند بازی را آسان‌تر کند؟
آیا تا به حال احساس کرده اید که ماوس شما کند است؟ یا مانند فرفره دور صفحه نمایش می چرخد؟! شما باید تنظیمات DPI ماوس خود را تغییر دهید: در...
  • DPI مخفف چیست؟
  • چرا DPI ماوس مهم است؟
  • اهمیت DPI ماوس و سودمندی آن
  • اهمیت DPI ماوس در بازی
  • از چه تنظیمات DPI باید استفاده کنید؟
  • اطلاعات بیشتر در مورد ماوس ها

 

اگر به دنبال یک ماوس برای بازی های اکشن و خشن هستید، یا ظاهر موس های گیمینگ را دوست دارید، با اصطلاح عجیبی به نام «DPI» مواجه خواهید شد. اما این اصطلاح به چه معناست و چرا باید به این اهمیت دهید که ماوس شما دارای یک DPI قابل تغییر است؟

بیایید به معنای DPI و اینکه چگونه می‌تواند استفاده از ماوس شما را به تجربه‌ای راحت‌تر تبدیل کند، بحث کنیم.

DPI مخفف چیست؟

DPI مخفف "نقطه در هر اینچ" است و مشخص می کند که نشانگر با حرکت ماوس چه مسافتی را طی می کند. برای ماوس‌ها، «نقطه‌» که اول اصطلاح «DPI» به آن‌ها اشاره دارد، پیکسل‌های روی مانیتور شما هستند.

DPI در ماوس ها نباید با DPI در چاپ اشتباه گرفته شود. در حالی که هر دو علامت یکسانی هستند، "نقاط" برای چاپ به جای پیکسل به قطرات جوهر اشاره دارد.

رتبه‌بندی DPI روی ماوس نشان می‌دهد که وقتی ماوس را به اندازه یک اینچ روی میز خود حرکت می‌دهید، نشانگر شما چند پیکسل حرکت می‌کند. به عنوان مثال، اگر ماوس خود را روی 1200 DPI تنظیم کنید، نشانگر را 1200 پیکسل در هر اینچ از حرکت ماوس روی میز، حرکت می دهد.

اگر تنظیمات را به 2400 DPI برسانید، نشانگر با همان حرکت دست دو برابر، بیشتر حرکت می کند.

چرا DPI ماوس مهم است؟

DPI ماوس مهم است زیرا استفاده از ماوس را آسان‌تر و راحت‌تر می‌کند. حتی اگر فقط از ماوس خود برای اهداف روزمره و معمولی استفاده می کنید، داشتن یک DPI قابل تغییر می تواند مفید باشد.

اهمیت DPI ماوس در سودمندی آن

اهمیت DPI در ماوس

اگر روزهای کاری خود را جلوی کامپیوتر می گذرانید، داشتن یک ماوس راحت مهم است. شما به یکی نیاز دارید که بتواند حرکات دست شما را با سطح خوبی از حرکت نشانگر ماوس مطابقت دهد.

اگر ماوسی با DPI خیلی کم دارید، باید چندین حرکت کامل روی ماوس انجام دهید تا نشانگرتان روی صفحه نمایش حرکت کند. یک ماوس با DPI خیلی بالا تهیه کنید، و اغلب روی کلید ها و آیکون هایی که می‌خواهید روی آنها کلیک کنید، به سرعت می توانید این کار را انجام دهید و حتی ممکن است روی چیز اشتباهی کاملاً کلیک کنید!

با تنظیم کردن DPI خود به آن «منطقه طلایی»، نشانگری دارید که بدون تلاش زیاد مچ دست، حرکت می‌کند، اما هنوز آنقدر دقیق است که بتوانید سریع و کارآمد از آن استفاده کنید. هنگامی که ماوس مناسب خود را پیدا کردید، می توانید موس خود را برای راحتی بیشتر پیکربندی کنید.

اهمیت DPI ماوس در بازی

تاثیر DPI ماوس در بازی کردن

هنگام بازی، ماوس و کیبورد ابزارهای کلیدی برای کنترل نحوه بازی هستند. به این ترتیب، داشتن یک ماوس با DPI خوب می تواند به افزایش کیفیت بازی شما کمک کند.

DPI بالا برای گیمرهایی که می خواهند بدون حرکت زیاد مچ دست، حرکات سریع و ناگهانی انجام دهند عالی است. به عنوان مثال، زمانی که شخصیت خود را حدود 180 درجه می چرخانید تا به کسی که از پشت به شما حمله می کند، شلیک کنید.

اگر DPI ماوس شما خیلی کم باشد، در نهایت باید بازوی خود را روی تمام میز می چرخاندید و چیزهایی را که روی میز شما قرار داشتند از بین می بردید. DPI بالا حرکات دست شما را برای زمان واکنش سریع، کم و کوتاه نگه می دارد.

از سوی دیگر، DPI پایین برای دقت مبتنی بر پیکسل فوق العاده است. در حالی که بازی‌های سریع از DPI بالایی بهره می‌برند، برای تک‌تیراندازان آزاردهنده خواهند بود که یک حرکت کوتاه ماوس، دوربین آن‌ها را از هدف خود بسیار دور کند. با کاهش DPI، یک اینچ از حرکت دست فقط اندکی محدوده را جابجا می‌کند و امکان شلیک های دقیق از راه دور را فراهم می‌کند.

علاوه بر همه اینها، بازی ها معمولاً دارای یک نوار لغزنده حساسیت ماوس هستند. حرفه ای ها اغلب ماوس خود را روی DPI ترجیحی خود تنظیم می کنند، سپس با استفاده از نوار لغزنده، حساسیت را تنظیم و حتی بیشتر می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

6 تفاوت ماوس گیمینگ و عادی + توضیح کامل

از چه تنظیمات DPI باید استفاده کنید؟

متأسفانه، هیچ پاسخ مستقیمی در مورد اینکه کدام تنظیم DPI برای شما بهترین است وجود ندارد. هیچ عدد جادویی وجود ندارد که ماوس خود را طوری تنظیم کنید که فوراً در بازی های شما بهتر شود.

اولا، وضوح مانیتور شما اهمیت زیادی دارد. به یاد دارید که چگونه DPI نشانگر ماوس را مقدار مشخصی پیکسل در هر اینچ حرکت می دهد؟ این بدان معناست که اگر ماوس روی همان DPI تنظیم شود اما در وضوح بزرگتر استفاده شود، احساس متفاوتی خواهد داشت. این به این دلیل است که تعداد پیکسل ها بیشتر است.

به عنوان مثال، اگر از رزولوشن 800x600 استفاده می کنید، یک ماوس 800 DPI با یک اینچ حرکت جانبی از سمت چپ به سمت راست صفحه نمایش می رود. با رزولوشن 3840 در 2160 همین کار را انجام دهید، با این حال، حرکت یک طرفه یکسان تنها حدود 20 درصد از مسیر را در سراسر صفحه نمایش طی می کند.

به این ترتیب، نمی‌توانید واقعاً بگویید "عدد X DPI برای بازی بهترین است"، زیرا باید رزولوشن صفحه نمایش خود و همچنین نوع بازی‌ای را که بازی می‌کنید در نظر بگیرید. بسیار دقیق و جز به جز است. برخی از گیمرهای حرفه ای DPI بسیار پایین را در تیراندازی های اول شخص ترجیح می دهند که از حدود 400 تا 800 DPI متغیر است و ترجیح می دهند به آرامی روی هدف خود بچرخند و مانور دهند.

آموزش تنظیم DPI ماوس

اما کاری که می توانید انجام دهید خرید ماوس با طیف وسیعی از DPI است. به این ترتیب، ضیافتی از گزینه‌ها دارید که می‌توانید ورق بزنید و گزینه‌ای را پیدا کنید که «احساس راحتی برای شما دارد». سپس می‌توانید به بخش حساسیت ماوس در سیستم‌عامل یا بازی خود بروید و آن را نیز به دلخواه تغییر دهید.

در تصویر بالا، ماوس دارای چهار تنظیم مختلف DPI است که کاربر می تواند با کلیک یک دکمه آن را انتخاب کند. سپس، هر سطح DPI نیز از بین 500 DPI (که نسبتا کم است) تا 7000 DPI (که فوق العاده سریع است) قابل تنظیم است.

اطلاعات بیشتر در مورد ماوس ها

اصطلاح "DPI" به خودی خود چیزهای زیادی را به شما نمی گوید، اما یکی از جنبه های مهم ماوس ها است، که می تواند موجب راحتی شما باشد یا راحتی شما را از بین ببرد. اکنون می دانید معنی آن چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند که با آن کار یا بازی کنید.

اکنون که می دانید DPI به چه معناست، چگونه می توانید برخی از ماوس های گیمینگ را بررسی کنید؟ گزینه های زیادی برای انتخاب و خرید وجود دارد و همه آنها آنقدر گران نیستند که فکر می کنید.

همچنین مطالعه کنید:

مشکلات متداول ماوس + راه حل سریع

راهنمای خرید ماوس + 8 نکته مهم

دسته بندی

نظرت در مورد این مطلب چیه؟

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید نمایید. اگر این محصول را قبلا خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد.

سبد خرید

مبلغ کل 0 تومان